Сьогодні весь фейсбук продовжує святкувати зниження мит на імпортні автомобілі. Авто по 5-9 тисяч євро надихає українців: адже ціни виходять майже як у Європі. Політики досягли свого: сподобалися громадянам.
Офіційно цей законопроект покликаний наповнити казну: так написано в пояснювальній записці. Але насправді великих проблем з державними фінансами зараз нема: світові ринки почали зростати, і за січень-квітень державний бюджет перевиконано на 8%. Отже, справжня мета закону – зробити приємне своїм виборцям.
У мене є підказка для Верховної Ради, як влаштувати ще більше свято без шкоди для бюджету. Ми про неї пишемо давно: це скасування ПДВ на електромобілі, як це вже зроблено в Норвегії.
Найпопулярніші моделі звичайних автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння після сьогоднішнього закону подешевшають на 12-19%, і будуть коштувати від 5-6 тис євро. Тому депутати впевнені, що імпорт вживаних автомобілів з ЄС зросте щонайменше на 20 тисяч до кінця року.
Але ціни на бензин та дизель зростають, а всі нові авто, які до нас завозяться, потребують дорогого палива стандарту Євро-5. Отже, сумарна вартість їх експлуатації буде високою.
Тому якщо Верховна Рада хоче зробити для українців справжній подарунок – вона має повернутися до розгляду проекту про скасування ПДВ. Тоді найпопулярніша в нашій країні марка Nissan Leaf упаде в ціні з нинішніх 16-18 до 14-15 тисяч євро. А вартість її експлуатації за 5 років за нинішніх цін ы зараз щонайменше на 7 тисяч євро нижча, ніж у “однокласників” з ДВС.
Півроку тому ми прогнозували, що після скасування ПДВ в Україну щороку буде завозитися по 5 тисяч електромобілів. Але тепер ми бачимо, що інфраструктура в нашій державі розвивається просто шаленими темпами. А отже, ми можемо підвищити наш прогноз до 7 тисяч електрокарів на рік.
Правда, таке рішення сподобалось би виборцям не менше? А ще ми не згадали про екологію: у наших містах буде набагато легше дихати. Скасування акцизу в екологічному контексті – не дуже гарний хід. Адже екологічний збір зараз “зашито” в структуру акцизу, а отже, коштів для відновлення природного середовища буде надходити менше.
Поки що депутати відклали розгляд електромобільних пільг. Голова парламентського комітету з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна розповіла, що після зимової політичної кризи депутати досі не можуть повернутися до розгляду законопроекту №1912. Однак ми знаємо, що нинішній прем’єр-міністр Володимир Гройсман на посаді голови Верховної Ради дуже підтримував скасування ПДВ для електрокарів. Тому сподіваємося, що невдовзі він зможе відстояти цю ініціативу.