31 травня Верховна Рада ухвалила законопроект №3251, який передбачає істотне зниження акцизного збору на імпортні автомобілі вже з 1 липня 2016 року.

За законопроект проголосували 237 народних депутатів.

Наскільки істотне?

За словами депутата Єгора Соболєва, ціна на б/в автомобілі знизиться на 3-8 тисяч євро.

В цілому ж, все залежить від об'єму двигуна. Наприклад, для авто з об'ємом двигуна 1000 кубометрів акциз знизиться з 1,36-1,76 євро до 0,063 євро за кубометр, тобто, в 28 разів.

Для розмитнення автомобіля з двигуном 1 л знадобиться заплатити 63 євро замість 1761 євро, для розмитнення дволітрового авто, потрібно буде заплатити 534 євро замість 4882 євро.

У таблиці нижче ви можете порівняти як було і як стало:

Тип двигуна Було (євро за 1 см3) Буде (євро за 1см3)
Бензинові
До 1000 см3 1,094-1,438 0,102
1000-1500 см3 1,367-1,761 0,063
1500-2200 см3 1,643-2,441 0,267
2200-3000 см3 2,213-4,985 0,267
3000 і більше см3 3,329-4,985 2,209
Дизельні
До 1500 см3 1,367-1761 0,103
1500-2500 см3 1,923-2,209 0,327
2500 і більше см3 2,779-4,715 2,209

І що, я зможу купити будь-який автомобіль?

На жаль, ні. По-перше, нові акцизи не поширюються на старі авто, випущені до 1 січня 2010 року.

По-друге, зниження акцизів не поширюються на авто, яке не відповідає екологічному стандарту Євро 5, який вводиться в дію в Україні в цьому році (вантажні автомобілі, що продаються в ЄС з жовтня 2008 року і легкові, що продаються з 1 вересня 2009 року).

По-третє, ставки акцизного податку, встановлені цим законом, не застосовуються для легкових автомобілів, якщо вони з країни, визнаної державою-окупантом і державою-агресором відносно України, або ввозяться з території держави-окупанта.

Тобто, жителям Ужгорода пощастило більше, ніж жителям Харкова.

А в Україні з'явиться багато дешевих авто в продажу?

Ні в якому разі. Може і з'явиться, але на ринок автомобілів це ніяк не вплине.

Ставки не застосовуються на авто, які ввозяться на митну територію України особою для власного використання в кількості більше одного легкового автомобіль протягом дії закону (з урахуванням внесених змін президента від 4 липня 2016).

У разі відчуження протягом дії закону з дня реєстрації транспортних засобів (з урахуванням внесених змін президента від 4 липня 2016), при ввезенні яких були застосовані ставки нового акцизу, платник податків зобов'язаний буде сплатити акцизний податок за старим тарифом.

Таким чином, масового завезення дешевих авто в Україні чекати не варто.

І навіщо тоді таке треба?

По-перше, це допоможе легалізувати ті автомобілі, які до сих пір не розмитнені. У пояснювальній записці до закону сказано, що в 2014 році з метою транзиту на митну територію України переміщено 61496 транспортних засобів особистого користування, половину з яких можна було б офіційно оформити, якби не високі акцизи.

Так, автори закону очікують, що 4,5 тисячі авто, що відповідають стандарту Євро 5 і перебувають в режимі транзиту, принесуть до бюджету 300 мільйонів гривень у разі офіційного оформлення.

В цілому ж, автори законопроекту очікують до кінця 2016 року 1,2 мільярда гривень податкових надходжень, за рахунок «сприяння розвитку малого та середнього бізнесу, як на ринку автопродажів, так і за рахунок надання страхових послуг і послуг автомобільного сервісу».

Знижені акцизи будуть діяти завжди?

До 31 грудня 2018 року. Причому, виникає одна проблема - з 1 січня 2018 року, в Україні повинен бути введений стандарт Євро 6, що забороняє імпорт авто віком старше 3-4 років стандарту Євро 5. Тобто, в останній рік вибір автомобілів буде дуже обмежений.

Про них в новому законі навіть не згадується - мова йде тільки про бензинові і дизельні двигуни.

А як щодо електрокарів?

В кінці листопада 2015 року Верховна Рада вже скасовувала ввізні мита для електрокарів, що призвело до невеликого зниження цін на «зелені» автівки. Наприклад, Nissan Leaf з пробігом подешевшав не більше, ніж на 900 доларів.

Тоді ж парламентарії могли тимчасово звільнити електрокари від оподаткування ПДВ і акцизного податку, але потрібний законопроект необхідної кількості голосів не набрав.