КП «Харківський метрополітен» 7 липня уклало угоду з ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» про придбання рухомого складу. Вартість угоди складає 118,80 млн грн. Про це повідомляється у «Віснику державних закупівель». Договір підписано до кінця 2018 року. Усього купують п’ять вагонів. З них два головних вагони моделі 81-7036і три проміжні вагони моделі 81-7037.
Вартість вагону кожної моделі не уточнюється. У середньому один вагон коштуватиме 24 млн грн. Відомо, що проміжні вагони є дешевшими від головних, оскільки останні мають ще кабіну водія. Різниця в ціні може складати близько 15%.
При цьому вартість нових вагонів від Крюківського заводу є лише трохи більшою, ніж модернізація на цьому ж заводі вагонів для Київського метрополітену, яка проводиться на гроші Японії. У лютому столиця замовилакрюківцям встановлення нових асинхронних тягових установок у старих вагонах з реконструкцією інших елементів. Тоді це коштувало 20 млн грн. за вагон.
На сайтіХарківського метрополітену повідомляється, що крюківські вагони отримали ще 1 липня. Востаннє рухомий склад оновлювали у 2004 році з відкриттям станцій «Ботанічний сад» і «23 серпня».
Тендер проведено за переговорною процедурою закупівлі з посиланням на відсутність конкуренції з технічних причин. «Крюківський вагонобудівний завод» – єдиний на ринку України вітчизняний виробник вагонів метрополітену, у тому числи моделей 81-7036 та 81-7037 з асинхронним двигуном.
Акціонерами Крюківського заводу є фірми «OW Capital Management GmbH» (Австрія), AS Skinest Finants та «Osauhing Delantina» (Естонія), «Transbuilding Service Limited» (Великобританія). Основним власником заводу вважається його директор Володимир Приходько.
Для порівняння у 2013 році КМДА купувала вагони метро російського «Вагонмашу» по 8 млн грн./шт, по тодішньому курсу близько $1 млн.
Аналогічна ціна на вагона була зафіксована у договорі 2009 року. Тоді Київський метрополітен домовився про придбання 100 вагонів у лізинг. Постачальником була компанія «Укррослізинг», пов’язана з оточенням Юрія Іванющенка. 25 вагонів були виробництва Крюківського заводу. Однак більшість вагонів купувалися в російського «Вагонмашу», але не напряму, а через мережу компаній-прокладок. Встановлено, що на територію України 75 вагонів були поставлені по ціні 3,6 млн грн., тобто більше ніж удвічі дешевше, аніж договірна ціна для Київського метрополітену. Держфінінспеція порахувала, що залучення посередницьких структур призвело до завищення вартості договору на суму 287,9млнгрн.
У березні цього року Петербурзький метрополітен оголосив закупівлю вагонів. Очікувана вартість одного вагону склала 80 млн руб. або 30,62 млн грн.Це на 40% дорожче ніж восени минулого року, коли цю закупівлю було оголошено вперше. Журналісти пов’язують зростання ціни з девальвацією рубля. Офіційно попередні торги скасували для доопрацювання техзавдання. Потенційним фаворитом осінніх торгів називали Крюківський завод (Україна) у партнерстві з Кіровським заводом (Росія). За версією російських ЗМІ, цю дешевшу закупівлю скасували через розповсюдження в українських ЗМІ інформаціїпро те, що Крюковський завод вже домовився про перемогу в тендері, давши хабар чиновникам.