Нещодавно принаймні у трьох областях України облдержадміністрації створили нові держпідприємства для ремонту й утримання доріг місцевого значення, переведених на баланс ОДА від місцевих Служб автомобільних доріг. Ці три держпідприємства вже оголосили тендерів у «Прозорро» на загальну очікувану суму 1,14 млрд грн., а угод встигли укласти на загальну суму 566,87 млн грн.
За статутом Полтавського держпідприємства, воно утримується за рахунок:
- коштів, передбачених у вартості будівництва та ремонту автодоріг, виходячи із
- законодавчо встановлених нормативів на утримання держпідприємства;
- коштів, передбачених у вартості експлуатаційного утримання автодоріг загального користування місцевого значення за розрахунками по методиці Укравтодору.
Згадана методика відводить на утримання САД 2,5% відрахувань від підсумку графи 8 глав 1-9 зведеного кошторисного розрахунку вартості ремонтно-будівельних робіт.
ДП «Служба місцевих автодоріг» Хмельницької області з січня оголосило тендерів на очікувану суму 553,75 млн грн. та уклало угод на 413,63 млн грн.
З очікуваної суми 86% припадає на «українські» та «європейські» відкриті торги, 14% – на неконкурентну переговорну процедуру з ДП «Хмельницький облавтодор» про утримання місцевих доріг і менше піввідсотка – на звітування про укладення договорів.
Підряди на чверть розданої суми отримав «Хмельницький облавтодор», іще чверть – ПрАТ «Хмельницьке шляхово-будівельне управління №56» Галини Ставчанської, пов’язане з нардепом із «Волі народу» Сергієм Лабазюком, а решту – інші компанії.
Хмельницька ОДА на чолі з Вадимом Лозовим заснувала це держпідприємство торік у грудні за адресою свого Департаменту ЖКГ та будівництва. Директором став екс-начальник Відділу організації та безпеки дорожнього руху Хмельницької САД Сергій Матус, чия дружина Тетяна Матус є прокурором Хмельницької місцевої прокуратури.
ДП «Агентство місцевих доріг Полтавської області» з квітня оголосило тендерів на очікувану суму 457,77 млн грн. і підписало договорів на 153,24 млн грн.
Цього разу 99% очікуваної суми припадає на відкриті торги і відсоток – на звіти.
Більше половини розданої суми, а саме 63% припадає на два тендери, виграні ТОВ «Ростдорстрой» із групи авторитетного бізнесмена Олександра Жукова та мера Одеси Геннадія Труханова. Ще третину отримало ТОВ «Будівельна компанія «Старт-Інвест» Дениса Котова і Валерія Столярчука, а решту – інші підрядники.
Полтавська ОДА на чолі з Валерієм Головком зареєструвала це держпідприємство у березні за адресою свого Департаменту будівництва, містобудування і архітектури та ЖКГ. Директором став Олексій Басан, колишній старший оперуповноважений Управління СБУ в Полтавській області, який задекларував криптовалют на 502 тис грн.
ДП «Дороги Харківщини» із червня оголосило виключно відкритих торгів на очікувану суму 130,30 млн грн.Жодні ще не дійшли до підписання договору.
Харківська ОДА на чолі з Юлією Світличною заснувала це держпідприємство у травні за адресою Харківської САД. Його очолив Ігор Турченко, який був заступником директора Департаменту капітального будівництва Харківської ОДА, головним інженером ДП «Харківський облавтодор» і депутатом Лозівської райради від«Блоку Петра Порошенка».
Після оприлюднення цієї інформації прес-центр Укравтодору повідомив, що згадані 2,5% контрактів спрямовуються на забезпечення роботи замовників, тобто Служб автодоріг. Йдеться про забезпечення утримання мережі автодоріг та безпеки руху, контроль і технічний нагляд за будівництвом і ремонтами доріг тощо. За даними агентства, середня заробітна плата співробітників Служб автодоріг (інженерів, економістів і проектантів) становить 4-7 тис грн. на місяць.